DDS Kong Volmer Gruppe

1. Kong Volmer Gruppen er en drengespejdergruppe har aktive spejdere indenfor alle grene (aldersgrupper).

Mikoer 6-8 år (i samarbejde med Sjølund pigegruppe),  minier 8-10 år, juniorer 10-12 år, storspejdere (”troppen”) 12-17 år og seniorer (”klanen”) 18-23 år.

De enkelte grene holder ugentlige møder og er på jævnlige weekend ture. Turene gennemføres enten indenfor de enkelte grene eller sammen med andre spejdere fra det sydsjællandske. Ca. en gang om året mødes divisionens spejdere til en ”divisions-turnering”, hvor patruljer og grupper dyster mod hinanden ligesom gruppen deltager i det årlige Økseløb, arrangeret af Sct. Gilderne, hvor alle spejdere fra de forskellige korps i Vordingborg kommune dyster om den eftertragtede sølvøkse. Årets største aktivitet er dog nok sommerlejren.

DDS Kong Volmer Gruppe

Karolinegangen 11b