Gå videre til hovedindhold

DDS Kong Volmer Søtrop

Kong Volmer Søtrop er en søspejdergruppe i Det Danske Spejderkorps. Gruppen har eksisteret i siden 1946 og har hjemme i egen hytte på Nordhavnen i Vordingborg. Vi har en god fast gruppe af søspejdere i alderen 8 – 23 år.
Som søspejder er man spejder – og så alligevel lidt anderledes end de andre spejdere. Som søspejdere er vi mest på vandet og her handler det først og fremmest om at få nogle gode oplevelser sammen, mens vi sejler. Et søspejderliv er fuld af oplevelser i naturen, både på vandet og i land.
I sejlsæsonen har vi ugentlige sejladser hver torsdag og derudover, som minimum, et Pinsetogt og et Sommertogt.
I vinterhalvåret har vi møder hver torsdag, hvor vi laver almindeligt spejderarbejde: Laver bål, bygger med rafter, sover i shelter, sætter vores fine gamle Ålborgjoller i stand, binder knob, rister skumfiduer, leger mørkegemmer, SVUP og lærer navigation og andet vi skal bruge når vi sejler.
Vi tager også på ture og større adventureløb udenfor sejlsæsonen, både alene og sammen med andre spejdere.

DDS Kong Volmer Søtrop

Nordhavnsvej 52

Emailjanblichert@mail.tele.dk

• Frivillighed
  • Sejlsport
  • Spejderaktivitet

Aktivitetsudgifter 10992,98 kr.

Tilskudsrelaterede udgifter i alt 10992,98 kr.

Kontingenter 12140,25 kr.

Anden deltagerbetaling 4475,25 kr.

Deltagerbetaling i alt 16615,5 kr.