Sct. Georgs Gildet i Vordingborg

Sct. Georgs Gilderne er en Dansk opfindelse, og den blev startet i 1933. I de følgende år kom der Sct. Georgs Gilder over hele landet. I 1940 kom Sct. Georgs Gilderne til Vordingborg. I 1953 blev det en International bevægelse, som i dag findes i mere end 100 lande verden over.

HVEM ER VI ?

Mange af os har en fortid. Som spejdere vel at mærke - så man kan jo sige, at vi har taget mottoet "en gang spejder, altid spejder" på ordet. I et fællesskab for voksne tager vi udgangspunkt i spejderbevægelsens principper.     Vi tilstræber at leve efter spejder- og gildebe- vægelsens idealer. Det betyder bl.a., at vi i fællesskab arbejder aktivt med personlig udvikling, støtter spejderarbejdet og deltager i løsning af humanitære og samfundsmæssige opgaver. Alt sammen samtidigt med, at vi har det sjovt og hyggeligt sammen.

Vi er farveblinde, plejer vi at sige. Sct. Georgs Gilderne er ikke forbeholdt nuværende og tidligere medlemmer af et bestemt spejderkorps. Hos os er du velkommen uanset uniforms farve. Vi har også plads til aktive mennesker, som kan gå ind for det, som vi står for. Så hvis du aldrig har været spejder, men gerne vil være med i Sct. Georgs Gildet, så er du meget velkommen.

Spejderlauget, som hvert år laver et spejderløb for alle spejdere i Vordingborg, Præstø og Møn  området.     Sangerlauget laver sang eftermiddage på vores plejehjem og sangarrangementer i f.eks Hollænderhaven.

Aktivitetslauget planlægger, at vi året  igennem er synlige ved div. arrangementer som f.eks. hjælpere ved Vilde Vulkaner, Vordingborg Festuge og Fredslys-gudstjeneste i Vordingborg Kirke samt Julebutik i  Algade.

Aktivitetsudgifter:  kr.

Lokaleudgifter:  kr.

Tilskudsrelaterede udgifter i alt  kr.

Kontingenter  kr.

Anden deltagerbetaling  kr.

Deltagerbetaling i alt  . kr

Kommunalt tilskud  kr.