Dansk Dobermann Klub, Gruppe 4 Storstrøm

Opdateret 15/6-2020.

Træningsplads: Kastrup Stadion, Granvej 44, 4760 Vordingborg. Alle er velkommen. Kom og kig og få en snak med os.

Dansk Dobermann Klub Gruppe 4 Storstrøm er en hundetræningsklub under Dansk Dobermann Klub. Vi træner hovedsageligt IGP hundesport, hvilket indeholder spor- og lydighedstræning, samt forsvarsarbejde. Der er mulighed for at træne til Begynder B og Færdselsprøve, samt ZTP (Avlsegenthedprøve). Vi har et hvalpehold, der har haft 5 mødegange. Der er også mulighed for Ringtræning, så du kan blive klar til udstilling. Ellers træner vi fælles og hjælper hinanden undervejs.  Derudover har diverse events, hvor andre hundeaktiviteter tilbydes. Det er f.eks Hundemassage, Flyball, Mantrailing, Nosework, Dogparkour og Rally Lydighed. Gruppen har afholdt Hundens Dag 2019 og afholder igen i 2020. (Aflyst pga Covid-19)

I 2020 vil gruppen afholde Specialudstilling d. 28.11 i Vordingborg Hallen og Øernes Mesterskab d. 29/11 på Kastrup Stadion.

Alt træning, kurser og events bliver slået op som begivenhed i vores Facebook gruppe; https://www.facebook.com/groups/305491980213847/?ref=share

Vi træner lørdage enten fra kl. 9 eller 10 og slutter ved 14 tiden. Vi stræber efter også at træne om mandagen mellem 17-21.  Der er en del certificeret trænere, uddannet i Dansk Schæferhundeklub, DCH og/eller Politihundeforeningen. Desuden har vi udannet træner i Nosework, Rally, Balancebold og Dogparkour. Vores figuranter er både mønstret fra  Dansk Dobermann Klub og Schæferhundeklubben Danmark.

Vi har adgang til klubhus med toilet og køkkenfaciliteter, samt fuld bane størrelse med lys. Ligeså har vi adgang til mindre indhegnet bane.

Alle racer er velkommen, dog har Dobermann og Dobermann lignende racer fortrinsret.

Mvh Bestyrelsen Dansk Dobermann Klub Gruppe 4 Storstrøm.

Dansk Dobermann Klub, Gruppe 4 Storstrøm

Kirkevejen 56