Dansk Dobermann Klub, Gruppe 4 Storstrøm

Dansk Dobermann Klub Gruppe 4 Storstrøm er en hundetræningsklub under Dansk Dobermann Klub. Vi træner hovedsageligt IGP hundesport, hvilket indeholder spor- og lydighedstræning, samt forsvarsarbejde. Der er mulighed for at træne til Begynder B og Færdselsprøve. Der er også mulighed for Ringtræning, så dI kan blive klar til udstilling. Vi træner fælles og hjælper hinanden undervejs. Vi har ligeledes 1 hvalpehold. Derudover har diverse events, hvor andre hundeaktiviteter tilbydes. Det er f.eks Hundemassage, Flyball, Mantrailing, Nosework og Rally Lydighed. Gruppen har afholdt Hundens Dag 2019 og afholder igen i 2020.

I 2020 vil gruppen afholde Specialudstilling og Øernes Mesterskab. Ligesom vi afholder Sommerdyst og Mantrailingskursus. Til september 2020 har vi stand på Store Hestedag.

Vi træner mandage 17 til 21 og lørdage enten fra kl. 9 eller 10 og slutter ved 14 tiden. Der er en del certificeret trænere, samt mønstret figurant fra både Dansk Dobermann Klub og Schæferhundeklubben Danmark.

Vi har adgang til klubhus med toilet og køkkenfaciliteter, samt fuld bane størrelse med lys. Ligeså har vi mindre indhegnet bane.

Alle racer er velkommen, dog har Dobermann og Dobermann lignende racer fortrinsret.

Dansk Dobermann Klub, Gruppe 4 Storstrøm

Kirkevejen 56