Dansk Dobermann Klub, Gruppe 4 Storstrøm

Opdateret 15/11-2021

Træningsplads: Græsbaner bag Iselinge Hallen, Chr. Richardtsvej 39, 4760 Vordingborg. Alle er velkommen. Kom og kig og få en snak med os.

Dansk Dobermann Klub Gruppe 4 Storstrøm er en gruppe under Dansk Dobermann Klub. Vi træner hovedsageligt IGP hundesport, hvilket indeholder spor- og lydighedstræning, samt forsvarsarbejde. Der er mulgihed for dem, der vil træne Begynder B og Færdselsprøve, samt ZTP (Avlsegenthedprøve). Vi tilbyder Hvalpehold og Lydigheds- og motivationshold for nye og letøvede hundeførere. Der er også mulighed for Ringtræning, så du kan blive klar til udstilling f.eks i Dansk Kennel Klub eller Dansk Dobermann Klub.  Ellers træner vi fælles og hjælper hinanden undervejs. Der tilbydes Rally Lydighed "drop in" for begyndere.  Derudover har vi løbende events, hvor andre hundeaktiviteter tilbydes. Det er f.eks Hundemassage, Fysioterapi, Flyball, Mantrailing, Nosework, Dogparkour og Rally Lydighed. Gruppen har afholdt Hundens Dag 2019.

I 2021 vil gruppen afholde Special Juleudstilling d. 5.december i Vordingborg Hallen. Der vil være masser af julehygge og lidt boder af forskellig slags. Alle er velkommen til at komme forbi som gæst.

Den 11/12-2021 kl. 11 til 13 tilbydes et triks kursus og er for alle racer.

I februar 2022 tilbydes foredrag om hundens mentale arv ved Helle Mulvad fra DKK.

Alt træning, kurser og events bliver slået op som begivenhed i vores Facebook gruppe; https://www.facebook.com/groups/305491980213847/?ref=share

Hold:

Ringtræning efter behov.

Hvalpe- + Lydigheds- og motivationsholdet: Lørdage kl. 11.15

Drop in Rally: Mandage (de fleste, så følg med på vores facebook) kl. 17.30

Fællestræning: Lørdage kl. 10-12 og mandage kl. 17.00-18.00

C-arbejde: Mandage fra kl. 18.00 og lørdage fra kl. 12.15 (følg med i facebook gruppens begivenheder)

Alle instruktører er certificeret trænere, uddannet i Dansk Schæferhundeklub, DCH og/eller Politihundeforeningen. Desuden har vi udannet træner i Nosework, Rally, Balancebold og Dogparkour. samt stor erfaring med Mantrailing. Vores figuranter er mønstret fra Dansk Dobermann Klub og Schæferhundeklubben Danmark.

Vi har adgang til klubhus og toilet og mindre køkkenfaciliteter, samt fuld bane størrelse med lys.

Alle racer er velkommen, dog har Dobermann og Dobermann lignende racer fortrinsret.

Mvh Bestyrelsen Dansk Dobermann Klub Gruppe 4 Storstrøm.

Dansk Dobermann Klub, Gruppe 4 Storstrøm

Kirkevejen 56

Emailstorstroem4.ddk@gmail.com

Hjemmeside https://www.facebook.com/groups/305

• Hundetræning

Aktivitetsudgifter:  kr.

Lokaleudgifter:  kr.

Tilskudsrelaterede udgifter i alt  kr.

Kontingenter  kr.

Anden deltagerbetaling  kr.

Deltagerbetaling i alt  . kr

Kommunalt tilskud  kr.